dimecres, 1 d’agost de 2012

On escriure

Últimament em plantejo quin és el millor lloc per escriure i quina és la millor manera de fer-ho. M’ho plantejo perquè per mi és molt important sentir-me còmode quan escric, i a vegades l’entorn em dissuadeix de posar-me a redactar o a llegir alguna cosa. Llavors tinc una sensació rara, perquè, per una banda, tinc ganes d’expressar-me, però, per l’altra, no trobo la comoditat i la tranquil·litat necessària per fer-ho.
A casa gairebé mai trobo l’ambient que em cal per escriure, i això, sens dubte, m’aporta nerviosisme. Fins a cert punt, és frustrant. Avui he trobat la tranquil·litat en una biblioteca mig buida per les dates que som, i em penso que continuaré cercant-li sovint.
Deixaré per un altre dia el post “Com escriure”, que em penso que dóna per a bastant. Em refereixo a coses com ara quina posició adopto mentre escric, cosa que va molt en funció del lloc on ho faig, òbviament. Per cert, l’altre dia, llegint el suplement “Babelia”, d’El País, vaig veure un escriptor que escriu dret... Té el portàtil posat a una altura adequada per fer-ho així i darrere hi té un finestral amb un paisatge immens, ja sigui de Madrid, o de Bèlgica, on viu habitualment, si no recordo malament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada